Herken je dit?

Hieronder lees je een aantal situaties wanneer je contact met ons ‘moet’ ūüėȬ† opnemen, omdat wij je verder kunnen helpen.¬†

 

  • Je bent al de ‚Äėzoveelste‚Äô nieuwe leidinggevende binnen een paar jaar tijd. Vol goede moed begin jij aan deze baan. Maar je vraagt je ook wel af waarom jij al de zoveelste bent.¬†¬†
    Jij ‚Äėgaat dit wel even veranderen‚Äô, je weet zeker dat jij het anders gaat doen dan je voorgangers.¬†
    Al snel zie je dingen binnen je team √©n binnen de organisatie die anders moeten, maar je vraagt je ook af ‚Äėhoe dan‚Äô en je weet dat je dit niet alleen kunt.
  • Jij merkt dat je teamgenoten/medewerkers voor ‚Äėde kleinste‚Äô dingen toestemming bij jou komen vragen.
    Je begrijpt het niet en je vraagt je af hoe dit toch komt.  Je medewerkers zijn goed opgeleid en zulke beslissingen nemen zou toch geen probleem moeten zijn. Je wil dit graag veranderen. Je verwacht dat door deze verandering mensen met meer plezier naar hun werk gaan, dat zij ook meer voldoening uit hun werk halen. En jij krijgt zo meer tijd om je te richten op je eigen taken.
     
'Dit moet je hebben meegemaakt om de kracht ervan te ervaren.'
Reactie deelnemer van een organisatie opstelling
  • Jouw rol binnen je eigen organisatie is veranderd. Vanuit je ideaalbeeld ben jij je organisatie (klein) begonnen.
    Waar jij vroeger
    ¬†meewerkte en tijd had om samen koffie te drinken en zo het contact met je¬†medewerkers¬†en cli√ęnten¬†kon onderhouden, lukt dat nu niet meer. ¬†Je wil het graag voor iedereen goed doen¬† en daardoor voelt het soms als een spagaat. Je organisatie is gegroeid en dit vraagt van jou om mee te groeien.

    Je bent benieuwd wat jij kan doen en wat je organisatie (van jou) nodig heeft om mee te groeien/veranderen. 

  • Je organisatie¬†heeft¬†in korte tijd¬†een¬†groei¬†doorgemaakt. Hierdoor worden er steeds acties genomen en moet er ‚Äėaangepakt en gewerkt‚Äô worden, zonder dat er tijd is om stil te staan bij wat jij als leidinggevende of als¬†management team¬†nu echt wil. Jullie zijn onderweg zonder echt een koers bepaald te hebben.

    Je voelt de behoefte om ‚Äėeven pas op de plaats‚Äô te doen en tijd te nemen voor jezelf en het team om samen richting te bepalen. ¬†
    Of misschien voel je het niet zo zeer, maar weet je dat het nodig is om even stil te staan om samen richting te bepalen.

'Een organisatie opstelling is als een reis naar het antwoord.'
Reactie deelnemer van een organisatie opstelling

 

  • Je medewerkers zijn/lijken minder betrokken als voorheen
    De gedrevenheid waarmee er eerder gewerkt werd is (bij sommigen) veranderd. Het gevoel van er samen zijn voor de mensen voel je niet altijd meer. Daar waar je vroeger op je team kon bouwen, is dat nu veranderd. Dat extra stapje doen om er samen voor te gaan en samen het gewenste resultaat te halen, wordt niet meer gezet.  Je hebt al het één en ander geprobeerd, met wisselend succes en weet dat je het niet alleen kan.
    Voor je gevoel is er een cultuurverandering nodig, maar hoe dat voor elkaar te krijgen weet je niet precies. 
  • Nieuwe stap… nieuwe mogelijkheden.. maar hoe dan?¬†
    Jouw organisatie is toe aan een nieuwe stap, misschien omdat het zo snel groeit, misschien om van richting te veranderen.

    Ben je benieuwd hoe je de mensen mee krijgt en wat er nodig is om de verandering in gang te zetten zonder dat je jaren aan het werk bent .  

  • Het loopt niet lekker in je team en jij als leidinggevende gaat steeds harder werken en steeds meer je best doen. Terwijl je dit niet het resultaat oplevert dat jij voor ogen had.¬†¬†
    Het liefst zou je op een andere manier doen, maar je weet niet hoe.

'Alles werd me glashelder, zowel waar de pijnpunten zaten in mijn bedrijf en wat ik kon doen om de cultuur te draaien.'
Anouk, Zorgboerderij de Korenschoof.

 

Herken je iets van de bovenstaande punten en ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Kijk dan bij ons aanbod of mail of bel naar Jacqueline 06-53 57 74 97 of Henrike 06-39 83 83 52